Bassem AKIKI

Libańsko-polski dyrygent, obecnie związany ze środowiskiem muzycznym w Warszawie. Jako gościnny dyrygent współpracuje z wieloma orkiestrami i teatrami muzycznymi. 
Studiował w Libańskim Wyższym Konserwatorium Muzyki w Bejrucie w klasie oboju prof. E. Kupeliana i w klasie śpiewu dr. R. Deeba. Równocześnie studiował filozofię na Lebanese International University (Bejrut). W 2003 rozpoczął studia na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie (dyrygentura chóralna pod kierunkiem prof. S. Krawczyńskiego), które ukończył z wyróżnieniem w 2008 roku. W 2010 z wynikiem celującym ukończył studia magisterskie w klasie dyrygentury prof. M. Pijarowskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Muzyczne zainteresowania Bassema Akiki skupiają się zarówno wokół muzyki Zachodu, jak i Wschodu.

CZYTAJ WIĘCEJ

Piotr SUŁKOWSKI

Dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko - Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie. Posiada ogromne doświadczenie operowe, zdobyte w czasie wieloletniej pracy dyrygenta, a potem dyrektora artystycznego w Operze Krakowskiej oraz w Wildwood Festival Opera Orchestra AR (USA), którego był dyrektorem muzycznym. Przygotował wiele premier operowych, w tym kilka prawykonań. Między innymi w 2007 r. podczas Festiwalu Muzyki Polskiej, w ramach obchodów Roku Szymanowskiego we współpracy z PWM dokonał światowego prawykonania nieznanej operetki K. Szymanowskiego Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69. Zrealizowany przez P. Sułkowskiego w 2004 r. w Krakowie Gwałt na Lukrecji B. Brittena został uznany na Bydgoskim Festiwalu Operowym za najlepszy spektakl roku. Współtwórca Krakowskiej Opery Kameralnej, z którą zrealizował kilka produkcji. W latach 2008-09 pracował jako zastępca dyrektora Chóru Polskiego Radia w Krakowie, był kierownikiem muzycznym Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (2009 - 2011), a także pierwszym gościnnym dyrygentem Signature Symphony Orchestra (2008 - 2014) w Tulsa (USA).

CZYTAJ WIĘCEJ

Evgeny VOLYNSKI

Absolwent Konserwatorium w Nowosybirsku (wydział dyrygentury chóralnej i symfoniczno-operowej). Od 1990 roku jest dyrygentem Państwowego Teatru Opery i Baletu w Nowosybirsku, współpracuje także z Filharmonią w Irkucku. W 2008 roku został gościnnym dyrygentem Teatru Opery i Baletu w Czelabińsku. Z zespołem Opery w Nowosybirsku dyrygował gościnnie w Hiszpanii (Barcelona, Sewilla), Niemczech (Berlin, Monachium), Portugalii (Lizbona), we Włoszech (Rzym, Kalari), Egipcie (Kair), Chinach (Szanghaj), Japonii i Tajlandii (Bangkok). Na estradach koncertowych prezentował m.in. utwory L. van Beethovena, J. Brahmsa, F. Chopina, J. Haydna, G. Mahlera, M. Ravela, C. Saint-Saënsa, F. Schuberta i R. Schumanna. Laureat wielu nagród i wyróżnień (otrzymał nominację dla najlepszego dyrygenta operowego Rosji za przygotowanie muzyczne opery „Życie z idiotą" Alfreda Schnittke). Prowadzi działalność pedagogiczną – od 1996 roku uczy w Konserwatorium w Nowosybirsku. W sezonie artystycznym 2008/2009 sprawował funkcję pierwszego dyrygenta Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. W styczniu 2013 roku rozpoczął pracę w Operze Kameralnej w Sankt Petersburgu.

CZYTAJ WIĘCEJ

Rafał KŁOCZKO

Dyrygent, kompozytor. Kształcił się w Gdańsku, Krakowie i Wiedniu, współpracował i uczył się pod okiem takich dyrygentów jak Marco Guidarini, Jacek Kaspszyk, Andri Yurkevych, Tadeusz Kozłowski, Janusz Przybylski, Mirosław Błaszczyk czy Colin Metters. Laureat prestiżowych programów Instytutu Muzyki i Tańca, jak „Dyrygent-rezydent” i „Kompozytor-rezydent”. Uhonorowany został szeregiem stypendiów i nagród artystycznych, w tym również Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Regularnie współpracuje m. in. z: Operą Śląską, La Monnaie w Brukseli, Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie i Cappellą Gedanensis.

CZYTAJ WIĘCEJ