Aleksandra Opała

Aleksandra Opała mezzosopran koloraturowy o aksamitnym brzmieniu i wirtuozowskiej biegłości.
Ukończyła studia z wyróżnieniem na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego u prof.dr hab.Marii Seremet-Dziewięckiej.

Jest finalistką konkursów w Polsce i za granicą.

Specjalizuje się w tematyce rossiniowskich koloratur mezzosopranowych.
W roku 2017 debiutowała jako Angelina w operze La Cenerentola G.Rossiniego w Operze Wrocławskiej pod batutą Matteo Pagliari w reżyserii Iriny Brook. W tym samym roku wystąpiła w koncercie Szaleństwa koloratur ze znakomitym Giulio Zappą.
Współpracowała z Symfonią Varsovia podczas nagrania opery Legenda Bałtyku – F. Nowowiejskiego w Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego.

Od roku 2017 jest solistką Opery Wrocławskiej. W marcu 2018 roku kreowała postać Romeo w Operze E Capuleti ei Montecchi w reżyserii Krystiana Lady, pod batutą Marcina Nałęcza- Niesiołowskiego. W tym samym roku grała też postać Pani Kant z Opery Immanuel Kant – Leszka Możdżera , Papagenę w przedstawieniu – W Krainie Czarodziejskiego Fletu, Cunizę z Opery Oberto – Giuseppe Verdiego , Hudel z Opery Skrzypek na dachu – Josepha Steina, Niclausse/
Muza z Opery Opowieści Hoffmanna – J. Offenbacha, postać Loli z Opery Rycerskość wieśniacza – Pietro Mascagniego. Jako Fenena wystąpiła w operze Nabucco w reżyserii Krystiana Lady pod batutą Marcina Nałęcza- Niesiołowskiego. Występuje jako Donna Elvira w operze Don Giovanni, jako Cherubin w operze Wesele Figara oraz jako Dorabella w Cosi fan tutti W.A.Mozarta.

Od stycznia 2023 kreuje postać Carmen na deskach Opery Wrocławskiej.

W lutym 2022 roku miała swój recital z ariami G.Rossiniego, gdzie z towarzyszeniem orkiestry Opery Wrocławskiej pod batutą Adama Banaszaka zaśpiewała największe arie z Oper tego kompozytora.

Współpracuje z Filharmonią Łódzką , wystąpiła tam w styczniu 2019 roku mając ogromny zaszczyt zaśpiewać III Symfonię Pieśni Żałosnych – Henryka Mikołaja Góreckiego, ale także Stabat Mater Pergolesiego, La petite messe solennelle G.Rossiniego oraz Stabat Mater K.Szymanowskiego, a w 2024 roku miała swój recitali rossiniowski z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Łódzkiej pod batutą Noam Zur.

Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną gdzie debiutowała jako Judyta triumfująca wOratorium Antonio Vivaldiego.

Podczas Koncertu Inaugurującego sezon artystyczny 2023/2024 wystąpiła u boku Małgorzaty Walewskiej i Rafała Bartmińskiego w towarzystwie Orkiestry Opery Łódzkiej pod batutą Marty Kluczyńskiej. Doskonaliła swoje umiejętności podczas licznych kursów i warsztatów.

Scroll to Top